woensdag 18 april 2012

Ondanks kanker, toch positief!

Lieve allemaal! Ik heb geen uitzaaiingen in de lymfeklier van mijn lies! Dus alle uitzaaiingen die er zijn, zitten binnen de buikholte (ook in de lymfeklieren die daar zitten), waardoor eventueel een operatie misschien mogelijk is. Maandag gaat mijn oncoloog dat met de gynaecologen bespreken. Ik hoor dan maandag eind van de dag of dinsdag, wat mogelijk is, wat de risico,s zijn en in hoeverre het mijn levensduur kan verlengen. Gemiddeld zou ik een overlevings kans hebben van 3 jaar. Maar omdat ik al 11 jaar kanker vrij ben, vindt de oncoloog dat ik statistisch gezien een hogere  kans heb op een langer leven en daar gaan we voor! Uiteraard is alles afhankelijk van hoe de chemo kuur aanslaat. Ik sta al ingepland voor woensdg 25 april, de 1e chemo. Dat zou in principe nog kunnen wijzigen, als men eerst wil opereren. Wij genieten nu eerst van een heerlijke kop koffie met een heerlijke brownie! Wordt vervolgd! Liefs, Marianne x

9 opmerkingen:

  1. Hi Marianne, in ieder geval goed nieuws dat je lies schoon is. Je hebt zo te lezen nog heel wat voor de boeg; misschien een operatie en in ieder geval de chemo, maar het is natuurlijk fijn dat de dokters met een goed behandelplan aan de gang willen. Hou je taai en een dikke kus xxx Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Marian en Kees,

    Zo vind het toch positief idd, Liefde overwint. Kop op!!!!
    Stukje bij beetje vooruit.

    Dikke kus,
    Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Marianne,

    Ik ben er eigenlijk een beetje stil van. Ik heb Facebook even een tijdje niet gevolgd en was dus even niet op de hoogte van alles, maar vandaag las ik je berichtje met foto van koffie en taart.

    Ik kan je heel veel zeggen, maar de kern is dat er hier in Braziliƫ ook aan je wordt gedacht en dat er hevig geduimd wordt - met hier en daar een gebedje - voor je spoedig herstel.

    Ik wens je heel veel brownies onderweg en een enorme taart met meer kaarsjes dan je ooit kan uit blazen aan het einde van de route.

    Een dikke kus
    Ramon

    BeantwoordenVerwijderen
  4. John en Lizette19 april 2012 om 07:38

    hi lieverds,

    gelukkig geen uitzaaiingen in de lies, pffieuw.
    Plan des campagne bijna duidelijk.
    Respect voor je strijdbaarheid en positiviteit!!

    We denken aan jullie en leven mee..

    liefs van John en Lizette
    dikke kus en tot snel xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toch weer een ander stapje te gaan,hoop dat alle stapjes positiever gaan worden! Chapeau voor je positieve instelling! Goed om te horen dat je met Evert en Ali geluncht hebt en bij hebt kunnen praten! denk aan je en brandt waar en in welke kerk dan ook steeds kaarsjes voor je!
    liefs en dikke kus Theresexxxxxxxxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Marianne en Cees,
    Wat fijn een beetje positief nieuws in deze moeilijke tijd! In je Blogs kan ik lezen dat je de dag plukt en er echt van geniet. Goed zo!
    Ik denk aan je x Oda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. dag lieve Marianne,

    Dit wordt een spannende week voor jullie en ik denk natuurlijk aan je.
    Ik was erg blij met je verjaardagskaart, het zegt veel over jou en je instelling in moeilijke tijden. Blijf genieten van al het goede dat op je pad komt.
    Je ziet dat ik nu weet hoe ik op je blog kom.
    liefs Fie W.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Fie,

      Ik zie net je reactie! Wat super knap zeg (ik zet het er gewoon bij hoor), voor een 88 jarige!!! Ik heb diverse mensen gesproken (minstens de helft jonger), die mijn blog niet eens weten te vinden, dus laat staan beanwoorden, haha! Ik weet dat je benen niet meer willen, maar je blijft jong van geest!

      Liefs,
      Marianne

      Verwijderen
  8. En het zonnetje schijnt weer vandaag Marianne, beetje koude wind, maar daar hebben we wel een jack voor. Weekend voor de deur!!!
    Ik reken er op dat als er nieuws is ik het ook hoor!!!!
    ik zal je een foto van mijn verjaardag sturen, kun je zien hoe een 88 jarige eruitziet. Fie w.

    BeantwoordenVerwijderen