dinsdag 10 april 2012

Never a dull moment....

Vanmiddag ben ik door de oncoloog van het VU gebeld.... De chemo is uitgesteld! In plaats van de chemo maandag 16 april krijg ik een punctie van de lymfe in mijn rechterlies. Als er uitzaaingen in zitten, dan krijg ik sowieso chemokuren. Men hoopt evt. dat de plek in mijn lies op de scan is opgelicht door iets anders. Een ontsteking of iets dergelijks. Dan zou de oncoloog met de gynaecoloog in heel goed overleg willen overwegen of een operatie toch nog zinvol is... Dat wordt dan wel een grote ingrijpende operatie, omdat het over een groot traject in de buik (linkerbekken, rechterlies, holle ader, buikslagader, lymfen en hoger tegen het bot in mijn buik zit. En mogelijk is een deel van de aderen ermee vergroeid...Dan zouden ook nog chemokuren volgen, maar dat vergroot wel mijn overlevingskansen. Pfff....wel een rollercoaster waar we ons in bevinden. Het maakt me ook weer nerveuzer, omdat ik me al had ingesteld op chemokuren a.s. maandag. Woensdag de 18e april krijgen we dan de uitslag. Dus voorlopig maar weer afwachten.... PS: voor mensen die niet zo goed weten hoe je moet reageren op deze blog; je kunt je naam intypen of anoniem reageren. Zet dan wel je naam (als je wilt, onder de tekst) want dan weet ik wie er heeft gereageerd. Het vlak waar URL voor staat, kun je gewoon overslaan. Als je op publiceren klikt, plaats je de tekst op de site. Als je op facebook staat, mag je daarop uiteraard ook reageren of gewoon naar mijn privemail; marvdlei@zonnet.nl.

10 opmerkingen:

  1. Aan de ene kant een tegenvaller omdat je je er op hebt ingesteld. Aan de andere kant: als de punctie goed uitpakt, kan je misschien geopereerd worden, al zal dat wel een zware operatie worden zo te horen. Moeilijk allemaal hoor Marianne, je hele leven staat ineens weer op zijn kop. Hou je haaks en hou vol xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad heel dubbel maar grotere overlevingskansen, daar doen we t voor toch!? Ik blijf duimen voor jullie op positief nieuws. Zet hem op topper!!! Xxx Feikje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jessica Hillebrand11 april 2012 om 08:54

    Hi Lieve Marianne,

    Jezus! Ik weet niet eens wat ik moet schrijven. Ik denk aan je en heb mijn fingers crossed voor een goede uitslag. You can do it!

    Liefs,

    Jessica

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat moet er toch weer door je heen gaan met dit nieuws zeg..... vreselijk en je houd toch ook weer een beetje hoop, weer dat wachten, zou daar echt zo nerveus van worden. Hopen dat het geopereerd kan worden, ondanks dat het een zware operatie is. Ga duimen voor je en wens je veel sterkte.

    Liefs Toscana

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Marijke Biesebroek11 april 2012 om 11:59

    Lieve Marianne, je hebt in elk geval artsen die aan jou denken en niet alleen aan de kwaal. Gelukkig heb je veel mensen om je heen die aan je denken en van je houden. Dat helpt in elk geval, al is het maar een beetje, nietwaar? Ik denk elke dag aan je! Veel liefs, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Marianne

    Helemaal goed je blog. Erg handig voor beide partijen.
    Net als iedereen natuurlijk wil ik je ook het allerbeste wensen, heel veel sterkte.
    Enne die roots voor je Ceesie komt goed hoor.
    Liefs Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jeetje wijfie, wat een verhaal weer! Mijn duimen zijn inmiddels goed getraind, dus hou het gewoon nog ff vol ;-) Je nieuwe coupe is helemaal leuk! Beautiful princess on the pea....:-)

    Liefs en dikke kus Es

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lees nu pas je laatste nieuws! Wat ongelooflijk en wst enorm spannend! Keep our fingers crossed.
    Kuzz, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Marianne,

    pffff ik kan alleen maar huilen als ik dit allemaal lees ,kom net zelf uit die rollercoaster ,het is allemaal zo snel gegaan en mijn herstel gaat voorspoedig maar het besef dat ik door het oog van de naald ben gekropen komt nu pas !!!
    Ik wens jullie heel veel sterkte en duim en denk aan je /jullie!
    Veel liefs en een dikke knuffel voor Jou en Cees!!
    Masja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Masja,

      Ik ken het gevoel. In eerste instantie zit je in de overlevingsmolen en de rollercoaster. Daarna valt het kwartje pas... En je leven wordt nooit meer hetzelfde! Maar dat kun je ook postief zien hoor. Ik wens jou ook heel veel sterkte en hoop dat je komende controles goed zullen blijven!

      Liefs van ons beiden! XXX

      Verwijderen