maandag 16 april 2012

Lies punctie (niets gevoeld) achter de rug!

Hoi allemaal,

Het begint misschien al afgezaagd te klinken... Maar allereerst weer bedankt voor jullie berichtjes en kaartjes, erg lief!

Ik was om 10.00 uur al in Amsterdam. Ik had rekening gehouden met drukte op de weg, wat ik heb een hekel aan te laat komen of haasten, want daar word ik veel te nerveus van. Ik heb Cees vandaag naar zijn werk gestuurd, want dat moet uiteindelijk ook doorgaan en hij mist al teveel, door al die ziekenhuisafspraken met mij. Ik heb vorig jaar ook een echo-geleide-punctie in mijn borst gehad, (toen zijn 3 atheroom cystes weggehaald), dus ik wist hoe het was. En vond het niet "spannend" genoeg om daar iemand voor mee te nemen.

In eerste instantie is er met de echo naar mijn rechterlies gekeken (door radioloog Lloyd, een leuke donkere verschijning;-)) en daarna ter vergelijking naar mijn linker lies. De afbeeldingen van de lymfeklier ging hij daarna met een arts bespreken. Na een tijdje kwamen ze samen weer binnen en heeft de arts zelf ook met de echo gekeken en is er (zonder verdoving) een punctie van de lymfeklier gemaakt. Ik heb er niets van gevoeld. Ik voelde wel dat ze een beetje heen en weer gingen met de naald om weefsel eruit te prikken, maar het was niet pijnlijk.

Daarna heb ik met m,n dierbare vrienden Evert en Ali op het Gelderlandplein geluncht. Dat is slechts 5 minuten rijden vanaf het VU ziekenhuis en gezelliger dan in en om het ziekenhuis. Het was erg gezellig en we hebben weer lekker bijgepraat.
Woensdag eind van de middag krijgen we de de uitslag en dan gaat Cees weer met me mee. Ik vind het eerlijk gezegd niet zo spannend... Ik verwacht dat er uitzaaiingen zitten in mijn lies, dus dat het niet operabel blijft (zoals eerder gezegd). Dus dan gaan we z.s.m. met de chemokuren beginnen. Als er geen uitzaaiingen zitten, zou een operatie overwogen kunnen worden. Ik verwacht het zelf niet. En eerlijk gezegd, zou ik niet graag voor die keuze staan, omdat het een heel moeilijke is, vanwege alle riscico's etc. Maar goed, laat ik niet op de zaken vooruitlopen. Woensdag (avond) horen jullie weer van me.

Ik ga nu nog even van de zon genieten op mijn balkonnetje!

Liefs,
Marianne





Morgen heb ik een "vrije dag"

11 opmerkingen:

  1. Hi Marianne, fijn dat de onderzoeken vandaag zga pijnloos waren, dat is weer meegenomen. Probeer morgen maar een beetje te genieten van een dag zonder verplichtingen en medische onderzoeken, ik hoop met een beetje lekker weer. Ik zal woensdag voor je duimen. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knappe dokters, altijd leuk....;-) Volgende keer als ik bij het VU ben, ga ik ook dat pleintje opzoeken. Gezellig dat je het gelijk kon combineren met het lekker ff bijkletsen met Evert en Ali! Jullie zijn al zooooo lang vrienden :-) Hoop dat het zonnetje morgen nog ff zn best voor je doet! Je kunt die "vrije dag" vast wel ff gebruiken....

    Slaap lekker voor straks!

    Dikke knuffel voor jullie xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Marianne, we hebben elkaar een tijd niet gesproken. Ik was dan ook erg geschrokken van je bericht op facebook. Ik ben je eigenlijk leren kennen toen je bij de afdeling Inkoop kwam werken, nadat je genezen was verklaard. Ik heb altijd enorm vel bewondering voor je gehad hoe je daar mee omging. En nu dit! Ik wens je enorm veel sterkte en kracht toe. Ik blijf je volgen op je blog. Veel liefs van Alette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi Marianne,
    Het is weer een heel verhaal, pfff je maakt wer heel wat mee.
    Ik vind je haar trouwens onwijs leuk.
    Hoop dat je vandaag een beetje van je vrije dag kan genieten,en voor morgen heel veel sterkte ook voor Cees. Toi Toi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi anoniem ;-)

      Bedankt, voor je reactie! Zet je volgende keer even je naam eronder?

      Groetjes,
      Marianne

      Verwijderen
  5. Hai nou deze digibeet heeft het gister dus weer fout gedaan hele reactie spoorloos maar goed ...........ben in iedergeval blij dat de punctie "meegevallen"is en hoop dat je vandaag toch je zinnen even kan verzetten helaas niet echt in zonnetje want wat is het weer een koude wind .dikke knuffel van ons voor jullie en heeeel veel succes voor morgen !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi,hoi inderdaad never a dull moment@theVU en blij voor je dat het beetje meegevallen is. Top idee om daarna even met de mannen Evert en Ali aan de lunch te gaan. Het Gelderlandplein is inderdaad wel een mooi (en gezellig) winkelcentrum, geen verkeerde plek om even wat andere prikkels binnen te krijgen, dan rondom de VU.
    Morgen even een dagje "vrij" lees ik net, is ook weer even prettig en goed om bij te komen. Hopelijk komt het zonnetje even door morgen, kun jij heerlijk op jouw bank af en toe even wegdoezelen...weliswaar achter het glas vrees ik....maar ook niet verkeerd toch ;-)
    Take care daar grtjes José

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Marianne, heel veel sterkte voor morgen en de komende dagen weer. Ik blijf je volgen op je blog, fijn dat we op deze manier met je mee kunnen leven. Groetjes, Monique Kok

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Marianne,
    Ik hoop dat je genoten hebt van je dagje 'vrij'. Heel veel sterkte voor morgen!!
    Liefs Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Mar,
    Ga je weer heel veel sterkte toewensen vandaag.
    Dikke kus,
    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Marianne,

    weer een spannende dag vandaag. Heel veel sterkte, en ik denk aan je. liefs, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen