maandag 25 juni 2012

Ik ben en blijf een bijzonder geval... Ondanks recidief eierstokkanker, toch blij!

Lieve allemaal! Het duimen, de lieve wensen etc. heeft tot nu toe geholpen!
De uitslag vanmiddag, was weer verrassend; de marker is gezakt van 75 naar 47! Dit zou evt. veroorzaakt kunnen worden door het verwijderen van die lymfeklier uit mijn lies. Dat was mijn theorie, waarvan de oncoloog zei, dat het een mogelijkheid is, maar ze weet het ook niet zeker. Daarnaast is de PET scan onveranderd! Er zijn dus geen nieuwe uitzaaingen gevonden. Ik heb nog wel de uitzaaingen in diverse lymfeklieren in mijn buik en ook in mijn lies was nog activiteit te zien. Maar dat zou nog een effect van de infectie van mijn lies kunnen zijn. De oncoloog heeft nog niet eerder meegemaakt dat bij een recidief van eierstokkanker, het weefsel zo langzaam groeit en vindt het ook bijzonder! Ik heb dus weer iets bijzonders... Haha, ik wist dat ik altijd iets bijzonders heb en dat is nu weer bevestigd! Ik krijg dus (vooralsnog) geen chemo kuren, omdat het geen effect zal hebben bij langzaam groeiend weefsel! Wanneer het sneller gaat toeslaan weten we niet. Ik moet over 2 maanden terugkomen en laat dan mijn tumormarker weer prikken. Dat wordt dus voorlopig extra screenen. Ik heb wel allerlei buik en rugklachten, waarvoor ik dagelijks paracetamol moet gaan slikken. Mijn conditie is ook niet best, maar dat probeer ik wel al een beetje te verbeteren door te wandelen.
Ik vind het al een heerlijk gevoel, dat ik 2 maanden niet naar het ziekenhuis hoef en geen onderzoeken hoef te ondergaan.

We hebben weer een heerlijke koffie en gebak genomen op het Gelderlandplein in Amsterdam! Om het, ondanks dat ik ernstig ziek ben, toch te vieren!

Liefs,
Marianne

18 opmerkingen:

  1. dag Lieve Mar, het weer wat. Rust maar goed uit die 2 maanden dat je niet naar ziekenhuis hoeft. Ik zie je snel, liefs s.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Marianne, je hebt gelijk, never a dull moment met je. Wat fijn dat het in ieder geval langzaam groeiend is en dat de tumormarker is gezakt!Toch een beetje goed nieuws. Het is sowieso fijn dat je twee maanden niet terug hoeft en daardoor een beetje je oude leventje terugkrijgt en niet geleefd wordt door allerlei afspraken en zo. Ik hoop op goed weer met veel zon, hier in Velserbroek, maar vooral in Zandvoort, want jullie hebben het verdiend.

    Groetjes,
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi hoi,

    Dat is toch wel weer goed om te horen hoor. Ben blij voor jullie nu weer positief vooruit. Lekker de dingen doen die je leuk vindt.
    Nou toi toi .;-))xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve marianne,

    Fijn dat je 2 maanden rust hebt en geen onderzoeken hebt!
    Geniet van de mooie en leuke dingen met elkaar en van elkaar.
    Dikke kus Thers

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieverd, wat een fijn nieuws om de dag te beginnen. Ik ben heel blij dat je even weg kan blijven uit het ziekenhuis.
    Geniet van het heerlijke weer en we gaan gewoon door met duimen hoor.

    Dikke kus,

    Helen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey Mar,

    Ik heb net je Blog bij gelezen! Wat een heftige tijd zijn de afgelopen weken geweest!!! En gelukkig is de laatste post toch positief! Zomer komt er aan en je kan er even lekker van genieten!
    Ik vind het erg knap om te lezen hoe positief je in elke blog weer bent!!!

    Hopelijk komen er nu geen 'gekke' dingen meer tussendoor (behalve de loterij ;) )

    En Cees is echt onvervangbaar! Wat een topvent!!!


    Dikke kus en knuffels van Nicky!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Marijke Biesebroek26 juni 2012 om 14:36

    Lieve Marianne,
    Ik bewonder je doorzettingsvermogen en je moed. Fijn dat jij en Cees nu even pas op de plaats kunnen maken. Ik zou zeggen... maak de komende twee maanden van elke dag een feestje samen met Cees en je familie en vrienden. Dat kunnen ze je namelijk nooit meer afnemen!
    Liefs, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En gelijk heb je. De shortbread van de Coffee Company zou ik ook niet overslaan:D
    Fijn dat je 2 maanden even niet door de molen moet en dat de marker weer lager was.
    Tot die tijd Carpe Diem en geniet van Cees en het leven

    x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hi Mar,
    Voorlopig kun je hier op richten en inrichten. Bijzonder knap dat je de geniet momenten zo koesteren kan! Trots op jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve marretje,
    Ben blij dat je een speciaal gevalletje bent schat, ik hou van speciale gevalletjes! :-)

    En fijn nieuws dat je 2 maanden ziekenhuis vrij bent, hopelijk kun je t dan ook allemaal n klein beetje rust in je koppie geven, tis toch allemaal maar niets dat getouwtrek!

    Ben trots op je dat je maar positief probeert te blijven. Een ander had allang zitten kniezen ( wat ook prima is natuurlijk want iedereen mag zijn wie en hoe hij is!)

    Je hebt zon positieve instelling en je bent zon sterke vrouw, een echte vechter, je bijt en je laat niet los! Dt bewonder ik heel erg in jou!

    Je bent een kanjer en ik blijf aan je denken voor je duimen en kaarsjes branden net zo lang tot die
    Klote ( sorry) tumor marker op nul staat!

    Dikke kus Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dag Marianne,

    Ik wil eigenlijk niet (vaak) op het Olijfforum/ web zijn. Ik zal dus ook meestal niets van me laten horen. Maar ik volg je wel en ben bij je in gedachten. Dat wil ik je toch wel graag laten weten, vandaar dit berichtje.

    Wat heerlijk voor je, dat het niet snel groeit, en dat je nu twee maanden "vrij" bent. Nog lekker niet aan de chemo, want dat is toch ook niet alles... :). Even rust, de emotionele achtbaan op stand "slak".

    Toch lijkt het me ook wel raar, en misschien moeilijk, ziek te zijn en er niets tegen te (kunnen) doen nu. Klachten te hebben en niet te weten hoe het verder zal gaan verlopen. Het lichaam dat maar doet wat het doet, zonder dat iemand er zeggenschap over heeft. Juist omdat dit zo "anders" verloopt is er natuurlijk ook moeilijk wat over te zeggen.

    In elk geval ben ik blij dat je je goed voelt, dat je lekker gebakjes eet, dat je een fijne vent hebt. En jezelf. Dat je nu de tijd krijgt en wat rust. Ik vind dat je het goed doet, voor wat het waard is. En ik wil je alle sterkte wensen, en kracht om zwak te mogen zijn.

    Liefs, sterkte, en zwakte,
    je lotgenoot Cato

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Marianne,

    Ik heb met grote belangstelling je blog gelezen. Wat een ontzettende heftige periode onderga jij samen met je partner, familie en vrienden. Je bent een prachtig, moedig, positief mens en weet dit geweldig mooi weer te geven in je blog.

    In ieder geval heb je nu even rust en jij zal zeker van ieder moment het beste weten te maken en te genieten. Nu maar hopen dat er geen verrassingen komen.

    Geniet van de zomer en alles wat er op je pad komt.

    Hartelijke groeten van
    Ciska
    (Werlte, Duitsland).

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve Marianne, wat klink jij toch heerlijk positief en dat ben je ook. Je bent een kanjer! Ik was zelf een weekje weg (examens), maar nu snel weer lezen hoe het met jou (jullie) is. Meissie ik denk aan je en stuur vanuit hier nog meer positiefs naar je toe!
    Groetjes aan Cees (toppertje :)!).
    Kus Oda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Bedankt weer voor jullie hartverwarmende reacties! Ook namens mijn toppertje ;-), Cees. En ze blijven binnen komen, fijn hoor! Ik zal binnenkort weer een nieuw bericht plaatsen, om jullie op de hoogte te houden hoe t gaat en hoe we ons leven invullen/oppakken!
    Tot snel!

    Liefs,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dag Marianne,

    Ik sluit me bij alle voorgangers aan en ben benieuwd naar je volgende blog. Last van de warmte? Ben je wat tot rust gekomen na die hectische weken met de elkaar tegensprekende berichten.
    Ik heb je foto met pioenrozen op de kast staan, dus denk aan jou en Cees.
    liefs Fie w

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lieve Marianne,

    Heb net je blog gelezen. Wat knap van je dat je zo sterk en positief bent. Dat is je kracht!Geniet van de 2 maanden geen ziekenhuis. Heel veel sterkte en vooral beterschap. Ook voor Cees.
    Liefs, Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Michel Geilfus10 juli 2012 om 20:37

    Lieve Marianne,
    Ik heb je altijd al bewonderd om je nuchterheid en de manier waarop jij met je ziekte om kunt gaan. Ik vind je zo enorm dapper. Jaren geleden al is het begonnen en dan nog zo'n instelling. Ik ga er ook vanuit dat jij dit voorlopig gaat winnen. Ik denk aan je. Ik kom er nu pas achter dat ik op deze manier een berichtje kan achterlaten. Ook van Doortje alle wensen.
    Beste meid, hou vol!! Ik ben jouw fan.

    Heel veel liefs
    Michel

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lieve Marianne, dat je bijzonder bent dat wisten we toch allemaal wel :)
    Geniet van de 2 maanden (inmiddels anderhalf) en veel sterkte! Ik blijf je volgen op je blog. Veel liefs Alette

    BeantwoordenVerwijderen