donderdag 14 juni 2012

Hechtingen zijn er (na 2 weken) eindelijk uit!

Fijn om te weten dat jullie allemaal zo meeleven! Dat doet ons echt goed!

Gisteren is Jacob (mijn zwager) met me meegegaan naar het VU. Super lief dat hij dat gedaan heeft. Het is lastig hoor, om als (voorheen) onafhankelijke vrouw, nu afhankelijk te zijn....

Ik heb weer bloed (tumormarker CA125) laten prikken. De uitslag daarvan krijgen we gelijk met die van de PET/CTscan op 25 juni.
De chirurg heeft de hechtingen eruit gehaald. Gelukkig viel de pijn mee! Het was ook echt nodig dat ze eruit gingen, want het begon al te ontsteken! Volgens de chirurg zou het geen vertekend beeld opleveren met de PET/CTscan, dus de 20e gaat door!
Het ene stukje van de wond, wat open moest blijven, is nog niet helemaal dicht en lekt nog iets lymfevocht, maar het is al heel veel beter. Ik moet nog rustig aan doen en niet tillen, want anders zou de gehele wond nog open kunnen gaan... Heel vervelend is die dikke harde plek om de wond. Dat komt door ophoping van lymfevocht en dat belemmerd me enorm met lopen! Het is ook pijnlijk. Ik probeer nu dagelijks ca. 30 minuten te lopen en doe dat in een heel klein rondje, waar ik normaal ca. 8 minuten over zou doen! Van mijn normale (hoge!) tempo, naar die van een slak, is erg lastig, maar ik heb geen keus! En als ik dan thuis kom ben ik doodmoe en moet ik gaan liggen... Dat zegt denk ik wel genoeg over mijn conditie.  

Vandaag heb ik nog even heerlijk op mijn balkon gezeten. Ik slik nog steeds (t/m zondag) antibiotica, dus ik moet voorzichtig zijn, maar het zag er te lekker uit, om het niet te doen.
Verder kan ik nog niet zoveel. Ik ben al blij, dat ik weer een wasje kan draaien en af en toe een klein boodschapje kan halen. Gelukkig heb ik alle winkels naast de deur!

Het is weer bijna weekend! Daar gaan we lekker van genieten. Gewoon relaxen en een beetje in de tuin rommelen. 
En dan weer toeleven naar een lange intensieve PET/CTscan dag op 20 juni. Merel haalt me, uiterlijk 14 uur op, en levert me in het ziekenhuis af. Cees haalt me uit werk ca. 19.00 uur weer op. Ik lig in de scan van 18.00 tot 19.00 uur. De rest van de tijd moet je spoelen (water drinken) en krijg je radioactieve stof ingespoten. Ik moet nuchter zijn, maar mag tot uiterlijk 7.30 uur nog iets eten. Dus aan het eind van de dag, ben je behoorlijk gammel... Is dat geen mooi vooruitzicht? ;-)

Mijn zus heeft vanavond weer voor ons gekookt, heerlijk! Wat een luxe! En wat fijn om zo verwend te worden. Thanks sis!

Ik wens iedereen alvast een fijn weekend!
En lotgenoten ook heel veel sterkte in de strijd!

Liefs,
Marianne
X

5 opmerkingen:

  1. ik heb steeds kaarsjes voor je gebrand in de mariakapel op st barbara!

    dikke kus,therese

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje Marian,

    Wat vind ik het toch erg voor jullie. Hoop echt dat je je weer beter gaat voelen. En duim natuurlijk voor je. Mocht je omhoog zitten met boodschappen of een ride naar het ziekenhuis hier is mijn nr 06-41636103!!!! liefs Sannie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Mar, wat een geklungel met het lijf. Zit nu bij San op de berg. Eindelijk een beetje rust. Ze gaat nu Jacq halen in Nyon. Ik kan me nog herinneren zo afhankelijk te zijn en moeilijk dat soms is, maar je bent een held vergeet dat niet. Je incasseert en hebt moed en vertrouwen. Tja.... Je hebt geen keuze maar goed te lezen dat je een fantastisch team hebt. Zal zeker een potje koken voor je bij terugkomst. Heel veel liefs ook van Sandra! Love LĂ©

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi Marianne,

    Het is natuurlijk lastig als je altijd zo onafhankelijk in het leven staat zoals jij, maar je hebt lieve mensen om je heen die je willen helpen en die hulp moet je nu gewoon lekker aannemen.Ik duim met iedereen mee en denk aan je.

    Liefs, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen