zondag 3 juni 2012

Bingo! Een (bacteriele) wond infectie!

Goedemiddag allemaal!

Waarom ben ik nou nooit 1 van de weinige personen, die 1 van de hoofdprijzen van de Staatsloterij wint??? Waarom ben ik wel altijd 1 van de weinigen die altijd in de prijzen valt, als het bijwerkingen van medicatie betreft of complicaties na bijvoorbeeld een operatie??

Sinds vrijdag, begon de hele omgeving rond de wond rood te worden en op te zwellen en gloeide... Ik had vrijdag, van 17 uur tot 18.30 uur in de zon gezeten en dacht dat het misschien door de zon kwam. Ook dacht ik aan lymfeoedeem, omdat die lymfeklier verwijderd is. Zaterdag had ik er nog steeds last van en de pijnstillers raakten steeds sneller uitgewerkt! Ik heb nog een koud washandje op mijn dijbeen gelegd om het te koelen en ging daardoor meteen klappertanden! Dus heb ik mijn temperatuur gemeten, maar het bleef bij verhoging en werd geen koorts. Ik ben zelfs gisterenmiddag naar bed gegaan en was van plan om maandag het ziekenhuis te bellen... Maar uiteindelijk hebben we besloten om toch zaterdagavond de spoedpost te bellen. Het VU liet weten, dat we ook dichter bij huis terecht konden. Daarom zijn we naar het KG in Noord gereden en nu blijk ik een bacteriele wond infectie te hebben! Hoe kom ik aan zo,n mazzel!!! Dat verklaart de warmte, roodheid en verdikking van het hele gebied. De arts heeft gelukkig nog een antibiotica soort (kuur voor 6 dagen) gevonden wat ik nog niet eerder heb gehad. Want voor de meeste soorten ben ik allergisch, wat het er niet makkelijker op maakt. Ik had 37,5 verhoging en lag weer te klappertanden bij het onderzoek. Ik heb extra dyclofenac gekregen en mag het samen met 1000 mg paracetamol 3x per dag innemen. Ik moest van de arts, blijven temperaturen, want als ik koorts krijg (>38), dan zou ik opgenomen moeten worden! Daarnaast moet ik maandag naar de huisarts om het nog een keer te laten zien.

We zijn vervolgens naar de nachtapotheek op de gedempte oude gracht in Haarlem gereden en mijn schatje (hij is klaar met me!) heeft de recepten opgehaald.
Vervolgens zijn we linksaf, de Raaks op gereden en geblokkeerd geraakt.... Dat kon er ook nog wel bij!!! Ik heb niet gezien wat er gebeurde, want ik zat op internet bacteriele wond infecties te googelen ;-).
Cees reed achter een auto aan (iets langzamer dan zijn voorganger) en ineeens kwam er een paal, voorzien van rode lampjes, uit de grond zetten en daar stonden we dan! Achteruit was ook geen optie, want daar was intussen ook al zo,n paal, met rode lampjes, verschenen. Over de stoep ging ook niet lukken, want daar stonden kleinere vaste paaltjes. Twee straatjes links en rechts zijn doodlopend! Daar sta je dan om 0.30 uur 's nachts!! Cees is uitgestapt en zag aan het begin van de straat een bord, waaruit blijkt, dat het recentelijk een straat is geworden, waar alleen mensen met een vergunning door kunnen rijden! Waarschijnlijk heb je dan een afstandsbediening om die palen te bedienen!! Op een paaltje, naast de bewegende paal, stond een storingsnummer, dat hebben we gebeld en nadat die man eindelijk begreep waar we stonden, kon hij de paal laten zakken! We zijn met gierende banden weggereden, want stel je voor dat hij weer snel naar boven zou komen!

Om 1.00 uur (temp was 37,8) heb ik rillend en klappertandend, een antibiotica pil, 1 dyclofenac, 2 paracetamolletjes en een slaappil ingenomen en heb godzijdank tot 7.45 geslapen! Ik ben ook niet ziek geworden van de antibiotica! Het duurt 2 dagen voordat de kuur effect heeft, dus de klachten zijn nog niet afgenomen. Maar ik houd me rustig en slik nu extra pijnstilling dus het is wel vol te houden.
Morgen maar kijken wat de huisarts zegt en woensdag weer naar het VU.
Ik hoop tot die tijd niets te melden te hebben... ;-).

Bedankt weer voor alle lieve berichtjes van medeleven! Dat doet me echt goed hoor! En ook, als je me volgt zonder te reageren, dan is dat ook goed! Je hoeft je vooral niet te verontschuldigen als ik je toevallig tegenkom, omdat je niet reageert! Het is gewoon fijn om te weten, dat jullie meeleven!

Fijne zondag verder!

Liefs,
Marianne
X

6 opmerkingen:

  1. dag lieve mar, never a dull moment zal ik maar zeggen. Weer heel vervelend! Denk aan je! Sterkte en liefs, S.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje Marianne, dat kan er ook nog wel bij.. Geen last meer gehad van je tand???:-)
    Ik zie het al helemaal voor me hoe jullie 's nachts vast hebben gestaan bij die rotpaaltjes.
    Heb het vroeger ook gehad toen ik in Alkmaar woonde en moest verhuizen enzo.
    Vanaf een bepaalde tijd gaan ze omhoog en daar sta je dan. Maar je hoort wel altijd uit te kunnen rijden dacht ik. Misschien hebben ze dat dan verandert omdat soms een 2e auto achter iemand aanrijdt om erin te kunnen..

    Sterkte met de bijwerkingen. Hoop dat je kuur snel aanslaat en afwachten op je uitslagen..

    Dikke kus uit Friesland van ons!!! Kev, Kim en Deantje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jezus mar.... Houd het dan nooit op!Moet wel toegeven dat ik vreselijk heb gelachen om die paaltjes:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh Marianne het houd niet op he gos ik denk dat je nu wel genoeg heb gehad wij denken aan je hoor veel liefs van uit het verre Australia xxx Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Marianne, ik zeg je het is nu klaar hoor! Pfffff! Wel een geluk dat er nog een goede antibiotica voor je is! Hou je haaks meid, je slaat je ook hier weer doorheen.
    Suc-6 en dat de infectie maar snel mag afnemen.
    XX Oda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Marijke Biesebroek4 juni 2012 om 10:59

    Sterkte meiske!

    BeantwoordenVerwijderen