maandag 4 juni 2012

Halve nacht op de spoedeisende hulp gezeten... in VU!

Lieve allemaal,

Ik had echt gehoopt tot woensdag niets meer te melden te hebben... maar de pijn werd gisteravond erger, ik werd beroerder en de koorts liep op. Begin van de avond, begon er ook ineens vuil en vocht uit de wond te komen... Ik besloot om het VU te bellen (ca. 22uur), wat ik daar mee aan moest. Ik kreeg te horen, dat waarschijnlijk een hechting verwijderd zou moeten worden, om het vuil eruit te krijgen en dat ik erop moest rekenen dat ik ca. 2 uur in het ziekenhuis zou verblijven (arme Cees, die heel vroeg op moet en heel hard moet werken). Voor de zekerheid moest ik een overnachtingssetje meenemen!

We waren om 23.00 uur in het ziekenhuis. We kregen een kamertje toegewezen en een erg aardige verpleegster heeft mijn verhaal genoteerd. Vervolgens heeft ze koorts gemeten (38,3), bloeddruk gemeten, 3 buisjes bloed afgenomen en de wond bekeken. De uitslag van het bloed zou er over 1 uur zijn, daarna zou een arts komen. Ik mocht op het bed blijven liggen, wat prettiger was, dan op een stoel zitten met mijn benen naar beneden...

Na lange tijd kwam er een arts (in mijn ogen een meisje van ca 28, ik word oud geloof ik...;-), de wond bekijken en bevoelen (erg pijnlijk) en zei dat ze er een hechting uit ging halen. Ik had nog het "geluk bij een ongeluk" dat ik geen oplosbare hechtingen heb, want dan hadden de hechtingen onder mijn huid gezeten en hadden ze moeten snijden. Uiteindelijk heeft ze er 2 hechtingen uitgehaald, zodat de opening groter werd. Vervolgens werd met kracht het vuil eruit geduwd.... Ik kan normaal gesproken me goed op m'n ademhaling concentreren om pijn weg te zuchten. Maar nu moest ik hard gillen en vreselijk huilen van de pijn, en had het niet onder controle, het was vreselijk! Ik zal jullie verder de gore details besparen! Toen het ergste vuil eruit was en de druk van de ketel, voelde het redelijk snel beter.
Ze heeft vervolgens de wond schoongespoeld. Ik begon weer te rillen en klappertanden. Dat bleek een reactie van de pijn en behandeling te zijn. Na ca. 30 minuten zakte het af en zijn we om 1.30 uur naar huis gereden.
Ik heb een andere antibiotica kuur gekregen, die gerichter op deze bacterie werkt en kreeg een paar pillen mee voor vannacht en vanmorgen. Gelukkig heb ik geen allergische reactie gehad. Straks kan het recept voor het kuurtje gehaald worden en ik heb maagbeschermers gevraagd via de huisarts.

Ik moest bij thuiskomst vannacht direct weer de wond schoonspoelen met de douchekop en dat moet ik nu minstens 3x per dag blijven doen. Ik moet dan de wond opentrekken en de douchekop erop zetten, pfff..... geen lolletje kan ik je verzekeren!
Nu de druk eraf is voel ik me gelukkig minder ziek. Maar ik ben wel duizelig en lamlendig van alles...

Ik ben benieuwd wat de arts komende woensdag hiervan gaat vinden...

Hopelijk was dit voorlopig het laatste breaking news!!

Liefs,
Marianne

7 opmerkingen:

  1. Hi Marianne, Nou om het verhaaltje hieronder kon ik nog lachen ...het paaltjes verhhal ja sorry hoor maar dat zie ik voor me. Maar wat zullen jullie hebben zitten balen. Van dit verhaal kreeg ik meer de rillingen...bah ik gil al als ik een pukkel moet uitknijpen.
    Maar goed ik wens jou en natuurlijk ook Cees weer alle sterkte toe...
    Liefs Jo.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Debby Oosterbaan4 juni 2012 om 16:18

    Oh lieverd, wat moet je toch allemaal weer meemaken.... Wat een narigheid, maar wat hou je je goed. En wat ben je toch een sterk en stoer wijf.
    Hou je taai lieve Marianne.
    Liefs en een dikke kus en knuffel
    Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Marianne, jeetje, wat balen zeg! Er zit dan ook ff helemaal niks mee, maar ik vind je een stoere meid hoor. Hou je taai en liefs, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. SSJJEEZUS!!!! xxx sterkte wilma de nijs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Marijke Biesebroek5 juni 2012 om 14:05

    Lieve Marianne, wat een tegenslag allemaal. Laten we hopen dat dit de laatste stuiptrekking van alle ellende is en dat je snel kunt beginnen met het opbouwen van een gezond en pijnloos leven. Bidden doe ik niet, maar ik zal wel een kaarsje voor je aansteken :-)
    Liefs, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Marianne, Balen.....heel veel sterkte en denk aan je/jullie Hoop inderdaad dat dit het laatste breaking news is ;-)
    hou je taai!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Marianne, hoorde het nieuws 1e Pinksterdag van Ivonne; de tamtam had mij dus nog niet bereikt. Heb net je weblog met kippevel zitten lezen; wat een verhaal. Wat zit jij in een rollercoster maar wat heb ik een respect voor jou hoe je hier allemaal mee dealt! Wens je ontzettend veel sterkte en denk aan je.
    Liefs Nancy Fabel

    BeantwoordenVerwijderen