woensdag 6 juni 2012

Eindelijk meer duidelijkheid... toch kanker!

Lieve allemaal,

Allereerst weer bedankt voor al jullie lieve berichtjes!

Vanmiddag waren we om 15.15 uur in het VU bij de oncologische chirurg. In eerste instantie hebben we het over die vreselijke infectie gehad... Volgens de arts was het een heel gebruikelijke complicatie, na het verwijderen van een lymfeklier uit de lies. De functie van de lymfeklieren is het afvoeren van afval. Omdat er veel bacterien in de lies zitten, is de kans dus groot dat er een infectie, na een verwijdering, ontstaat. Hij voegde nog toe dat het heel erg vervelend is, vooral een lastige plek, maar niet ongebruikelijk, dus daar doe ik het dan maar mee! De harde plek rondom het litteken kan nog maanden duren voordat het weg is. Dat komt door het lymfevocht en het kan zelfs nog dikker worden, als de wond straks gesloten is...

Ik heb een paar dagen op bed en de bank gelegen, was echt beroerd. Gelukkig heb ik sinds gisteren geen verhoging/koorts meer, maar ik ben nog erg dizzy en slap en kreeg ook nog diarree van de antibiotica...
Vanmiddag zijn de hechtingen er nog niet uit gehaald, omdat de wond dan te groot zou worden. Ik moet tot en met zaterdag de antibiotica blijven slikken en de wond blijven spoelen en mag het daarna met rust laten, zodat het dicht kan groeien.

Toen kregen we te horen, dat er zowel uit de punctie als uit het onderzoek van de lymfeklier, kankercellen zijn gevonden. Voor ons geen shock meer, die hadden we 27 maart al gehad! Ik vroeg of er dus toch verkeerd geprikt kon zijn, tijdens die eerste punctie, dat bleek dus toch mogelijk. De radioloog, aan wie ik  bij de tweede punctie vroeg of er verkeerd geprikt kon zijn, vertelde dat de patholoog, dan wel aan de bel had getrokken als het GEEN lymfeklier cellen waren! Die theorie blijkt dus toch niet te kloppen!

Kanker (een uitzaaing in de lymfeklier) is nu dus definitief! Een deel van die klier staat nu nog op kweek om zeker te weten om welke soort kankercellen het gaat. Het is voor 98% zeker dat het een recidief is van de eierstokkanker (ondanks dat alles eind 2000 verwijderd is), maar het zou heel misschien een andere soort kunnen zijn.

Hoe nu verder het behandelplan gaat worden weten we nog niet. Maandag hebben we weer een afspraak bij de oncoloog. Dan hopen we weer meer te horen. Er staat vooralsnog een PETscan gepland op 20 juni en de 25e daarvan de uitslag. Ook moet de tumormarker weer geprikt worden.  Dus na maandag horen jullie meer.
Een ding is zeker, ik laat me niet direct uit het veld slaan! Het leven staat hierbij niet stil en ik hoop nog een hele tijd te kunnen genieten van mooie momenten!

Mijn lieve schat staat nu te koken, zodat ik met mijn been omhoog kan zitten en jullie op de hoogte kan brengen van het nieuws. Dus we gaan zo een hapje eten.
Alvast een fijn weekend en tot snel weer.

Liefs,
Marianne


6 opmerkingen:

  1. En dan wordt alles waar we het vrijdag avond even over gehad hebben bevestigd ben er toch weer stil van .hele dikke pakkerd voor jou en je mannetje .xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Marianne, jeetje, daar word ik inderdaad ook stil van. Ik hoop dat het behandelplan snel bekend is, zodat ze echt met je aan de slag gaan. Je hebt in ieder geval nog heel wat onderzoeken voor de boeg als ik het zo lees. Hou je taai meis en laat Cees je maar lekker verwennen en heerlijk voor je koken. Groetjes en liefs, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heel veel sterkte ook voor Cees xxxx wilma de nijs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb je blog weer bij gelezen. Sodefu.. komt bij me op. Veel meer kan ik er niet van zeggen. Ik blijf positieve gedachten aan je sturen vanuit hier. Heel veel succes maandag en simpelweg beterschap toegewenst. Liefs, Ramon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Marijke Biesebroek7 juni 2012 om 18:25

    Geef die rot kankercellen van katoen meissie! Als er eentje is die dat kan, dan ben jij dat! Liefs, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Marianne, wel eindelijk zekerheid maar helaas geen goed nieuws dus- zet 'm op en veel sterkte maandag. Nu eerst een weekendje rust en genieten van elkaar, liefs Anouk vermeulen

    BeantwoordenVerwijderen