dinsdag 1 mei 2012

Gynaecoloog gesproken...

Hallo allemaal,

Hopelijk hebben jullie allemaal een fantastische Koninginnedag gehad! Met het weer zat het helemaal goed! Bij Cees in de tuin was het bijna 30 graden! Ik ben zelfs geregeld in de schaduw gaan zitten, omdat het me te heet was, pffff.... Altijd wat te zeuren, haha! Wij zijn vanaf 17 uur nog een paar uurtjes het dorp in gegaan. Het was erg gezellig! Ik ben nog nooit zoveel geknuffeld ;-)!

Ik lag helaas wel voor 22.00 (klappertandend) in bed.... Ik had sinds zaterdag al keelpijn en gisteravond ging het doorzetten... Vannacht lag ik verschrikkelijk te zweten en vanmorgen had ik nog 37,9 koorts. Ik hoest en snotter, dus blijf binnen, maar met dit weer is het geen straf!

De gynaecoloog heeft me gebeld. Ik heb uitgelegd, dat het voor mij lastig is om met die onzekerheid om te gaan. Ik heb gevraagd, waarom het zo lang duurt, voordat er besproken wordt of ik wel of niet geopereerd kan worden. Zij heeft afgelopen week mijn oncoloog gesproken en begrepen dat mijn klachten verdwenen waren, omdat ik weer mijn medicijnen (oestroegeen vervanger Livial) ben gaan slikken. Het klopt dat de klachten veel erger waren, toen ik gestopt was, met het slikken van Livial, een paar weken geleden. Maar ik heb wel degelijk buik en onderrug klachten. Vooral als ik een stukje wandel, dan is het duidelijk dat er iets niet goed zit! Maar misschien ben ik daar niet helemaal duidelijk in geweest.
Mede door de vergelijking (die de radioloog heeft gemaakt) van de PET met de CTscan van 2009, waaruit de buikklieren niet gegroeid blijken te zijn, heeft de gynaecoloog besloten om voorlopig (behalve screenen) niets te doen. Ze heeft overigens wel haar excuses gemaakt voor de verwarring, dus dat is fijn.

Ik ben blij dat ik heb gebeld, want nu gaat ze toch "mijn case" morgen weer bespreken in het AMC en belt ze me er donderdag over terug.  Er wordt ook besproken of er biopten genomen gaan worden van de buikklieren. Waarschijnlijk, zal er eerst een MRI scan gemaakt worden, om te zien of de klieren verweven zitten met de vaten en aderen. Dus afwachten maar weer.

Ik houd jullie weer op de hoogte.

X

2 opmerkingen:

  1. Hé lieve Mar,

    Wat een verwarrende en onzekere verhalen allemaal zeg. Als ik in jouw schoenen zou staan, zou ik helemaal gillend gek worden.
    Hoop dat de gynaecoloog donderdag met berichten komt waar je wat aan hebt en dat je dat weer vertrouwen kan geven.
    Denk veel aan je!

    Dikke kus,
    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Marianne,

    Wat lijkt het me moeilijk voor je om je steeds weer om te moeten schakelen en niet te weten wat ze gaan doen. Ik hoop voor je dat de
    gynaecoloog donderdag meer duidelijkheid voor je kan scheppen!

    Denk aan je!

    Dikke knuffel, Therese

    BeantwoordenVerwijderen