woensdag 30 mei 2012

Vervelende klier!

Hoi allemaal!

Hij is eruit, die vervelende klier! De ingreep heeft ca. 45 minuten geduurd en is goed gegaan. Ik was snel aan de beurt, omdat mn overbuuf een bakje yoghurt had gegeten, terwijl ze nuchter moest blijven! Bedankt nog buuf!
Ik werd vrij snel wakker, zag 11.45uur de klok op de uitslaapzaal. Ik heb zelfs nog n tijd liggen praten met de ontzettend aardige verpleegkundige. Hij heeft de pijnstilling opgevoerd via t infuus, want ik voelde wel pijn!
Rond 13uur werd ik weer teruggebracht naar de zaal, waar ik weer door Soeki, n gezellige Friezin werd opgehaald. Mn zus en zwager hadden me weggebracht en we hebben erg met haar gelachen bij de intake! Ik heb nog n tijd liggen doezelen. Rond 15uur kwam de arts met haar gevolg, vertellen dat het er niet goed uitzag en dat ze er geen goed gevoel over had...
De arts/chirurg heeft daarom de afspraak van 11juni vervroegd naar 6 juni bij professor Kazemier de internist. Hij haalt dan meteen de hechtingen eruit. Ik ben benieuwd of er nu echt duidelijkheid gaat komen!

Na wat gedronken en gegeten te hebben, mag je onder begeleiding uit bed. Ik was nog erg duizelig, ook door de pijnstillers (dyclofenac). Cees heeft me 17.30uur opgehaald en met n Ferrari rode rolstoel naar de auto gebracht! Door de files waren we 19hr pas thuis. Voor t gemak hebben we Chinees gehaald en om 22uur lag ik in bed.

Er zit n gaasje opgeplakt, dus ik weet nog niet hoe het eruit ziet. Dat moet er 3 dagen op blijven zitten voordat ik het mag verschonen. Het litteken schijnt 4 a 5 cm groot te zijn. Wel een vervelende plek in je lies plooi, zeker als zij slaper! Maar met voldoende pijnstillers en een slaappilletje heb ik gelukkig wel geslapen.

Er is ook weer een afspraak gemaakt voor een PET scan op 20 juni, om te kunnen vergelijken met de eerste van 3 maanden geleden.
Voorlopig zit ik dus nog in de molen....
Dus collega,s ik kan nog niet zeggen wanneer ik weer kom, maar ik houd jullie uiteraard op de hoogte! Ik vond het fijn om jullie donderdag en vrijdag weer na lange tijd te zien!

We hebben overigens volop genoten van n heerlijk Pinksterweekend! Met strand, zon, vrienden en etentjes! Maandag zijn we naar Overveen en Bloemendaal gefietst om toch nog de zon te zien i.p.v. Zeedamp!

De komende dagen moet ik rustig aan doen. Ik mag bijvoorbeeld niet tillen of autorijden, dus daar ga ik me aan houden. Ik zit nu lekker bij Cees in de tuin..., terwijl hij hard aan het werk is!

Wordt weer vervolgd!

Liefs, Marianne

6 opmerkingen:

  1. Wat een lange spannende dag weer voor je, goed om te horen dat jullie in ieder geval nog genoten hebben van het weekend!

    Ik hoop dat er 6 juni eindelijk duidelijkheid voor je komt, is toch allemaal heel onzeker.

    Ik vind je heel moedig en sterk zoals je met alles omgaat.

    Liefs en groetjes aan Cees.
    Dikke knuffel, Therese



    Liefs en dikke knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi, Hoi Marianne,

    Hoe vervelend de situatie ook is: JIJ WEET HET STEEDS WEER DUIDELIJK EN OPTIMISTISCH TE BRENGEN.
    Het is half zes en de zon breekt nog even lekker door. Geen idee of de temperatuur buiten lekker is. Ik ging even met de benen omhoog en weg was ik... Vanmorgen Hulp en fysiotherapeut , nou dan is het voor mij al een drukke dag.
    Nu weer spanning tot 6 Juni! Ik blijf je op de hielen zitten hoor.
    Dag lieve kanjer. Fie W.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Marianne, wat een spannende tijd zeg! Ik denk veel aan je. Nu afwachten tot 6 juni. Ik hou je blog in de gaten. Veel liefs van Alette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hai mar gelukkig dat de ingreep wel in een keer goed gegaan is vervelend dat je nog steeds in de onzekerheid moet blijven dus nu maar aftellen naar volgende week weer spannend hoop dat je wond ook verder zonder problemen geneest want is inderdaad een lastig plekkie nou meid we blijven voor je duimen dikke x voor jou en Cees natuurlijk xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Marianne, ik wens je heel veel sterkte met het herstel van deze operatie. Spannende tijd blijft het. Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lief schatje, wat een onzeker gedoe allemaal hè dat is nu wel het vervelendste lijkt me! Nog even doorbijten tot 6 juni maar daar ben jij inmiddels een ster ingeworden denk ik! Ik denk veel aan je en kan niet wachten om weer n bakkie bij je te komen doen, en dan gaan we een hele taart eten om te vieren dat t allemaal goed zit!!
    Hou je haaks wijfie, jammergenoeg geen mooi weer deze week maar ach ook dat kan omslaan van de een op de andere dag dus we gaan van het positieve uit.
    Liefs voor jullie, Simone

    BeantwoordenVerwijderen