woensdag 23 mei 2012

Vandaag ruim 6 uur in het ziekenhuis gezeten!

Hoi allemaal!
Fijn dat jullie allemaal zo mee leven en berichtjes sturen!

Ik zou vandaag (sinds 5 april) weer naar mijn werk gaan, maar het liep weer anders.....

Gisteren werd ik door de oncoloog gebeld, dat ik vanmorgen om 10 uur een afspraak had bij de internist/infectioloog voor een gesprek om evt. toch die klier uit mijn lies te halen! Ze zou ook een labformulier klaar leggen bij de poli medische oncologie, om bloed te laten prikken op allerlei "vreemdsoortige" ziektes.

Om 8.45 uur ben ik naar Amsterdam vertrokken en was, door de verkeersdrukte, net op tijd binnen! Je bent natuurlijk nooit meteen aan de beurt, maar na ca. 30 minuten kon ik bij Dr. Kazimier terecht. Een ontzettend aardige arts! Na wat vragen te hebben doorgenomen, heeft hij geprobeerd de klier in mijn lies te voelen, maar dat is niet gelukt. Omdat klieren ook weer kunnen verdwijnen (kleiner worden), wilde hij na overleg met mijn oncoloog, nog een keer een echo laten maken. Dat vond mijn oncoloog, een goed idee! Ik werd met een brief van de poli, naar het ziekenhuis gebouw (aan de overkant van de straat) gestuurd, voor de echo. Ik vond het niet erg om buiten te hoeven oversteken, want het is 28 graden buiten!!! Na 45 minuten ben ik gaan vragen of ik niet werd vergeten? Toen kwam ik er achter, dat ik achteraan in de rij geholpen zou worden, omdat ik er tussen door was gepland. De dame aan de bali had net gehoord, dat ik niet voor 12 uur aan de beurt zou zijn! Fijn dat ze mij dat ook even komt vertellen, maar niet heus! Toen ben ik maar weer naar de overkant gelopen om alvast bloed te laten prikken. En collega,s,, wie kwam ik in de lift tegen; Yvette. Ze kende Anneke, Jolanda, Ron en Thien in ieder geval nog en jullie moeten de groeten hebben! Ze werkt in het VU, maar zou wel weer bij Sanoma willen werken, maar dit terzijde... ;-)

Gelukkig is het bij de oncologie afdeling veel minder druk om bloed te laten prikken, dus ik was weer op tijd terug. Ik kreeg bij de echo balie te horen, dat ik om 13.30 uur een afspraak had met de internist. Om 12.30 kreeg ik eindelijk de echo. Eerst heeft een co assistent de echo bekeken, later heeft een arts dat ook nog gedaan. De klier is nog steeds zichtbaar, is 3 cm lang bij 7 mm breed en plat van vorm! Daarom is het niet te voelen. Volgens de radioloog, ziet de klier er op zich niet vreemd uit. Ze maken zich drukker om de dikte dan om de lengte en in dit geval is de breedte/dikte onder de 1 cm, dus niet verontrustend. Hij stelde voor om, na overleg met Professor Kazimier nog een punctie te nemen. Dus dat hebben ze ook gedaan. Dit keer was het niet zo pijnloos als de eerste keer, maar alles voor het goede doel!

Om 13.10 was ik klaar. Ik heb snel een boterham uit de auto gehaald, onderweg opgegeten en ben toen weer terug gegaan naar mijn afspraak met Dr. Kazimier en kreeg te horen, dat ze toch het zekere voor het onzekere willen nemen en dinsdag a.s. de klier eruit gaan halen! Er bestaat ook nog een kleine kans, dat er iets verrassends uit de punctie komt, en dat ze dan de boel cancelen... Het is een dagbehandeling en onder algehele narcose. 

Vervolgens moet je allerlei papieren invullen bij de balie, of je eerder bent geopereerd en zo ja, wanneer, of je bijwerkingen van narcoses hebt gehad, of je allergieen hebt etc. Dus daar ben ik dan wel weer even mee bezig. Daarna moest ik weer naar de bali van medische oncologie om een afspraak te maken voor de uitslag, 10 dagen na de ingreep bij de oncoloog. En vervolgens weer naar beneden om een afspraak te maken met een anesthesist voor de ingreep. Daar heb ik ook weer ca. anderhalf uur zitten wachten.... pffff.... 16.00 uur verliet ik dan eindelijk het ziekenhuis!

Morgen ga ik dan eindelijk weer naar het werk. Hoewel er van echt werken niet zoveel terecht zal komen, vrees ik! Maar ik vind het wel leuk om alle collega,s weer te zien! Kunnen we gaan lunchen op het bootje (als ie niet vol zit)? Haha!

Wordt weer vervolgd....

Ik wens jullie allemaal een fijne (warme zomer) avond!

Liefs,
Marianne

10 opmerkingen:

  1. Hallo Marianne

    Wat een tijd in het ziekenhuis doorbrengen zeg, ik was de afgelopen tijd op het forum van olijf, maar telkens aan het kijken of er wat van jou stond, begon me al ernstig zorgen te maken, totdat ik net de ingeving kreeg dat je hier dus een blog hebt gemaakt, dacht zal toch eens even kijken en ja hoor..... vandaar...
    Toch weer een spannende tijd wat je doormaakt en het heen en weer gevlieg. Moet dit allemaal even tot me door laten dringen zeg. ergens is dit toch heel goed nieuws.

    Groetjes Toscana

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Toscana,

      Ik heb een paar keer het forum willen bijwerken... Maar het nieuws veranderde zo vaak en werd steeds verwarrender, dat ik me af vroeg of het wel handig was om te melden. Vooral voor lotgenoten! Maar ik zal er nu toch weer wat op zetten. Want ik kan me voorstellen dat je het wel volgt!

      Hoe gaat het met jou? Hopelijk alles nog stabiel.

      Tot horens!

      Groetjes,
      Marianne

      Verwijderen
  2. Hallo marianne!!!

    Wat een verhaal... en dat je het allemaal zo mooi op volgorde kan vertellen. vreselijk om zo van het kastje naar de muur gestuurd te worden, maar wie weet... komt er goed nieuws bij het bestuderen van die klier. Eerst maar genieten van het pinksterweekend.
    En ik zeg het nu voor het laatst, want anders word ik vervelend.. JE BENT EEN BIJZONDER MENS, blijf optimist.
    liefs Fie w.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Fie,

      We gaan zeker eerst van een zonnig Pinksterweekend genieten!

      Over bijzonder mens gesproken (overigens bedankt voor het compliment, want dat is het toch? haha)! Jij bent de enige 88 jarige die ik ken, die heel erg humoristisch kan schrijven! En ik vind het bijzonder knap, dat je gewoon op mijn blog reageert! Want echt waar, veel jongeren snappen het nog steeds niet ;-)!

      Ik wens je ook een heerlijk Pinksterweekend! Geniet lekker van de zon!

      Veel liefs,
      Marianne

      Verwijderen
  3. Hallo Marianne,
    het is al eens gezegd, je schrijft zoals je bent: vol humor en optimistisch!
    sterkte bij de operatie
    enja, misschien ben ik wel een van die mensen, die dit bericht niet helemaal juist weet te plaatsen( met afzender:))
    groeetjes,van een van de SM mensen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Ronnie,

      Bedankt voor je bericht! Voel je niet aangesproken hoor! Jij plaatst je bericht met je naam, dus dan weet ik sowieso dat het van jou is, haha! Het geldt alleen voor mensen die het "anoniem" plaatsen en dan hun naam er niet onder zetten.

      Karin,(zie hieronder) doet het dus ook goed ;-)!

      Groetjes!

      Verwijderen
  4. Hi Marian, ik blijf je op de voet volgen al plaats ik niet altijd een berichtje. Na alles wat je meemaakt blijkt maar weer hoe ingewikkeld een lichaam in elkaar zit hoeveel onwetendheid er nog is. En dan die communicatie, ja .... daar valt ook nog wel wat over te zeggen. Maar ja het blijft mensenwerk en iedereen reageert/communiceert weer anders. Gelukkig heb je een oncoloog die meedenkt en het waardeert dat jezelf ook continu op onderzoek uitgaat. Wie weet brengt het jullie tesamen tot een goede einduitslag. Sterkte, hang in there en respect voor jou hoe flexibel je bent. Je hebt nogal wat doorstaan! Liefs. Karin ten Oever

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi Marianne, Jeetje je bent er maar druk mee. Je hebt niet eens tijd om te werken...Wie weet kom ik je snel tegen in het pand en veel sterkte dinsdag. Geniet nog maar even van het heerlijke weer, je hebt het verdiend! Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hoi Marianne....Vast genoten van dit weekend met zonnetje en Cess Al was het vanmiddag aan de kust koud (en mistig begreep ik ) Maar...eh..niet getreurd, we hebben vast wat mooie dagen gehad en er zullen er vast nog vele komen deze zomer!!
    Sterkte morgen in ziekenhuis en ik hoop dat deze klus wat minder tijd gaat kosten ...dan jouw laatste bezoek vorige week !!
    groetjes José

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hai mar nou nou wat een mijl op zeven was het weer .maar heel veel sterkte morgen en succes dikke x

    BeantwoordenVerwijderen