woensdag 30 april 2014

De prinses op de erwt....

Vandaag ben ik dus opgenomen in de VU mc. Het lijkt wel een hotel! Een ruime 1 persoons kamer (ben ik heel erg blij mee!), een lekker bed met dito matras,  een ruime mooie badkamer, automatische zonwering en roomservice!
Ik heb vandaag 3 intake gesprekken gehad. Het eerste gesprek was vanmorgen net na binnenkomst met een verpleegkundige. Daar was Cees ook nog bij. Ik moest, als extra controle uitleggen waarvoor ik kwam en mijn hele historie vertellen. Ik heb weer een kopie gegeven van al mn allergieën, voor in zijn dossier. Dat stond wel genoteerd, maar je kunt het beter 2 keer hebben dan geen! Hij heeft ook wat controles uitgevoerd. Voor wie denkt dat ik erg nerveus ben.... mn bloeddruk was 110/60 en ik had een (sport) hartslag van 55! Dus maken jullie je ook niet te druk, want dat doe ik ook niet! Daarna is Cees naar zijn werk gegaan.
Het tweede gesprek was met een co-assistent (ongeveer dezelfde vragen). Zij heeft ook mn hart en longen beluisterd en bloed afgenomen. Mijn tumormarker zou in principe niet geprikt worden, maar omdat ik het graag wil weten, hebben ze het toch ook geprikt. Het lijkt mij nl. fijn om de laatste stand voor de operatie en de stand na de operatie te meten! Het derde gesprek was met de zaalarts. Mijn schoonzusje Elly was daarbij, want zij kwam vanmiddag gezellig op visite! De arts vertelde, dat ik ca.11.30 geopereerd word en dat het ca.3 uur zal duren. Dat is 3 uur minder als de laatste operatie, dus dat kan alleen maar meevallen! Ik word om 11uur opgehaald richting OK.
De gynaecoloog die me opereert zie ik morgen pas. Ik vond dat jammer, want ik wilde hem vragen of hij niet meteen mijn buik kon strak trekken, als hij me toch open moet snijden ;-)! Maar dat schijnt helaas niet gebruikelijk te zijn. De zaalarts heeft nog naar mijn buik met littekens gekeken en ze vond het er mooi uitzien! Het is maar wat je mooi noemt, haha! Straks wordt het alleen maar mooier met een ritssluiting tot aan mijn borstbeen! Ik heb ook besproken dat ze geen oplosbare hechtingen moeten gebruiken, want die lossen bij mij niet op! Daar heb ik helaas ook al voldoende ervaring mee. In 2011 heb ik een atheroom cyste uit mijn borst laten verwijderen en vorig jaar 4x hechtingen in mijn kaak gehad i.v.m. de plaatsing van implantaten. Deze moesten door afstoting er weer uit, dus werd het weer open gesneden en gehecht! Ze hebben ook een techniek met "nietjes". Dat heb ik bij mijn (helaas vorig jaar overleden) vriendin Loes gezien en dat zag er overigens indrukwekkend uit. Ik heb gevraagd of ze willen uitzoeken wat voor materiaal dat is, omdat ik ook een chroom allergie heb! Ze zijn mooi klaar met me, haha!
Vanavond heb ik een anti trombose prik in mijn been gehad. En net is mijn been opgemeten, omdat ik morgen voor de operatie kousen aangemeten krijg. Dit is uit voorzorg, omdat er evt ook lymfeklieren verwijderd worden. Daarmee wordt dan lymfeoedeem voorkomen.
Natuurlijk is mijn schatje na zijn werk gezellig langs gekomen! Dus daarna ben ik mijn blog gaan schrijven. 

Ik denk dat ik best goed zal slapen. Het is hier lekker rustig en gisteren had ik een vreselijk drukke dag! Ik ben nl. een enorm georganiseerd typje...., wat me soms ook in de weg zit. Ik wil dus mijn huis aan kant hebben, bed verschoond hebben, was allemaal wegwerken, koelkast leeg, vuilniszak eruit etc.... Wat het nog bewerkelijker maakt is, dat Cees en ik ook nog steeds een lat-relatie hebben. Als ik over ca. 1 week weer naar huis kan, dan blijf ik voorlopig bij Cees thuis. Daarom heb ik ook nog extra kleding moeten inpakken en andere spullen zoals bijv. mijn laptop en dat naar Cees gebracht.
De dagen voor mijn opname zijn trouwens gezellig geweest! Het was leuk om donderdag mijn (ex) collega' s (op n paar na, die thuis aan t werk waren) weer te zien en te spreken! En later in de middag kon ik mijn goedgekeurde auto weer ophalen!
Vrijdagochtend heb ik eindelijk"een bakkie" met Claudia (de dochter van mijn buurvrouw) gedaan en lekker kunnen bijpraten. Haar moeder gaat enorm vooruit en mag hopelijk over niet al te lange tijd van het verzorgingshuis weer naar huis toe.
Vrijdagmiddag is Therese langs geweest, dat was als vanouds gezellig! We hebben heerlijk bij Cees in de tuin gezeten.
En dan was het zaterdag natuurlijk Koningsdag! En wat een heerlijk weer!  We hebben eerst voor de tv gezeten en na het ontbijt, lekker bij mij op het balkon! Om16uur zijn we het dorp in gegaan. En zoals ieder jaar, kom je dan heel veel bekenden tegen! Ik ben letterlijk plat geknuffeld door iedereen! Ik kreeg ook nog een Boeddhabeeldje van Maup en Jeanet! Zij hadden Cees gesproken en toen is Maup het speciaal voor mij thuis gaan halen! Het bijzondere eraan is, dat wij elkaar maar een paar keer per jaar spreken, als er toevallig iets in het dorp te doen is! Ze waren naar Thailand geweest en dit beeldje zou me geluk gaan brengen. Hoe lief is dat? Ik heb het meegenomen naar het ziekenhuis, het staat naast me op mn nachtkastje. Ik heb thuis al een verzameling van Boeddha beeldjes. Die heb ik ook van lieve mensen gekregen en die hebben me tot nu toe ook geluk gebracht! Dus daar reken ik nu ook op!
Het is weer een heel verhaal geworden... Sorry daarvoor! Maar ik ga nu echt stoppen.
Welterusten allemaal! Morgen zal Cees via een groepsapp iedereen op de hoogte brengen. En zodra ik kan, schrijf ik weer mijn blog!
Bedankt allemaal voor jullie lieve berichten, het duimen, gebeden en het branden van kaarsjes!
Liefs en tot snel,
Marianne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten