maandag 25 mei 2020

Zon, Zee, Duinen, Corona en Chemo....

Lieve lezers,

Ik ben blij dat die eerste vervelende week na de chemo, voor mijn gevoel al weer een hele tijd achter me ligt...!
Ik voel me namelijk weer goed! In de 2e week, krabbel ik weer op en kan ik weer een beetje wandelen en meer eten. Afgelopen week én deze week, voel ik me prima en eet ik heel erg goed!
 


Ondanks het feit dat ik vanwege het Corona-virus praktisch in quarantaine zit en Chemokuren moet ondergaan, geniet ik van het mooie weer wat we telkens hebben! Ik heb door het mooie weer al heel veel in de tuin kunnen zitten en geniet van onze mooie planten!
Wij hebben ook het geluk om naar zee en de duinen te kunnen lopen! Hoe lekker is dat?! Dat maakt heel veel goed hoor! Meestal doen we een rondje na het eten, omdat het dan minder druk is.





Verder geniet ik nog steeds van prachtige bloemen die ik heb gekregen. Onder andere kreeg ik de mooiste en grootste pioenrozen die ik ooit heb gezien, van Git, Nanda en tante Nel! Ik geniet ook nog steeds van veel lieve kaartjes, appjes, telefoontjes etc. Heel erg bedankt allemaal!!! En ik geniet van het feit dat Cees thuis werkt! Ook al zit hij het grootste deel van de dag te bellen..., het is ook heel gezellig om samen een bakkie koffie tussendoor te plannen en samen te kunnen lunchen! Daarnaast is het ook heel erg fijn dat hij de boodschappen kan halen!


Nicky en Onno
 
Mijn nichtje Nicky kwam afgelopen week weer langs met Onno, met een nieuwe stapel kaarten van lieve (voor mij onbekende) vrouwen! Ik vind dat écht heel bijzonder, dat ze mij niet kennen en tóch de moeite nemen om een kaart te kopen, te schrijven en zelfs te beschilderen!! Ik kreeg nl. ook een kaart met een geschilderde koalabeer! Dat blijkt van een kunstenares te zijn! Heel erg mooi! Aangezien ik in Australië ben geboren, vind ik alles uit dat land bijzonder....! Ik wil deze dames dus ook enorm bedanken! Alle lieve kaarten zorgen altijd dat ik een glimlach op mijn gezicht krijg! Het is super lief van mijn nichtje, dat ze een oproep heeft gedaan op een site voor paardenliefhebbers, om mij een kaart te sturen! We vonden het ook erg gezellig om jullie weer te zien, Nicky en Onno!



Mijn zus en zwager hebben vorige week, ná een paar maanden, gezellig bij ons in de tuin gezeten! In de achtertuin kunnen we goed op afstand van elkaar blijven! We hebben ook een hapje met elkaar gegeten. Dat was dus weer een geniet momentje!!
Het blijft allemaal erg onwennig, vooral om elkaar geen knuffel te kunnen geven! Maar op deze manier maken we er het beste van!





Yvonne en Jacob bij ons
Als het goed is krijg ik deze week weer een Pet/CTscan. De afspraak was aangevraagd voor woensdag 27 mei, maar een camera van één van de scan-apparaten bleek stuk te zijn, dus kreeg ik maar geen bevestiging van de afspraak. Ik heb vanmorgen weer met het ziekenhuis gebeld. Ze proberen de afspraak van 3 juni bij de oncoloog met de uitslag van de scan en mijn bloedwaarden, op die datum aan te houden. Maar ze kunnen nog niet zeggen wanneer ik de scan krijg... Dat wordt dus afwachten....


Volgende week wordt dus spannend. Met een oplopende tumormarker en het gevoel dat ik nog steeds vocht in mijn buik en longen heb, denk ik dat de chemokuren niet veel hebben gedaan. Bij mijn type eierstokkanker (laaggradig) was de kans sowieso kleiner dat het zou aanslaan. Maar laten we niet op de feiten vooruitlopen, de tumormarker en de scan worden dus bepalend of het zin heeft om met een 4e chemokuur door te gaan.... Zo niet, dan komt er een nieuw behandelplan. Daar moeten we, in overleg met de oncoloog naar kijken.

Ik houd jullie uiteraard op de hoogte.

Geniet ook van het mooie weer en pluk de dag!

Veel liefs,
Marianne   


2 opmerkingen:

  1. Ha wijffie

    zeker spannend..

    Hoop dat de Pet-scan mede meer duidelijkheid gaat geven..
    fingers are crossed.

    Wat heerlijk dat je zo verwend wordt.. ook hulde aan je Cees..:-)

    knuffels en xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Lies,

      Bedankt voor je lieve reactie!

      Knuffels terug XXX

      Verwijderen