dinsdag 31 juli 2012

Genoten van een heerlijk zonnig weekend!

Lieve allemaal, hierbij weer een update voor iedereen die meeleeft!

Naar omstandigheden gaat t goed (zeg ik steeds, als iemand er naar vraagt)! Gelukkig helpt het slikken van alle pillen, tegen de ergste pijn. Dat maakt het een stuk draaglijker. Neemt niet weg, dat ik dagelijks "iets" voel op wisselende plekken, maar vooral in mijn buik. Gek genoeg went dat gevoel ook weer...

Mijn leven bestaat nu vooral uit het draaiend houden van een huishouden. Wassen, strijken, boodschappen doen, koken etc. Dat kost me al zoveel energie, dat er verder niet zoveel meer bij kan hebben. Dan heb ik ook nog afspraken bij de fysiotherapeut, uwv arts (vorige week bezocht), huisarts, bedrijfsarts etc. Ik verveel me dus niet!! Daarnaast probeer ik, aanwezig te zijn bij verjaardagen én af en toe met familie of vrienden af te spreken. Het is een kwestie van prioriteiten stellen én doseren. Ik probeer ook nog 1 keer per week een paar uur naar het werk te gaan.
Maar bovenal probeer ik vooral van de goede momenten te genieten! Daarom hebben we met het mooie weer een paar keer "geBBQued", én zijn Cees en ik een paar keer heerlijk naar het strand geweest. Ik sta wel te hijgen als ik de strandopgang op moet lopen, maar dat weerhoud me er niet van, om niet te gaan ;-)! Ik ben voor mijn doen,behoorlijk gekleurd! En Ja, ik zie er goed uit én Nee je ziet niet dat ik kanker heb!
Dat is voor sommige mensen onvoorstelbaar, maar kanker zit meestal van binnen en niet van buiten. Mensen die er (gelukkig) geen ervaring mee hebben, hebben alleen het beeld van patiënten die door chemo kuren kaal zijn geworden, of terminale patiënten, die enorm afvallen én er steeds slechter uit gaan zien...
Ik ben juist een paar kilo zwaarder geworden, omdat ik niet meer kan sporten en veeeel minder beweeg, maar niet minder eet! Dat zou ik eigenlijk moeten doen, maar ik ben dol op lekker eten...

Hetzelfde geldt voor m,n goede vriendin én lotgenoot Loes. Zij ziet er ook goed uit en is ook zwaarder geworden. We herkennen veel in elkaar. Ze heeft ook ongeveer dezelfde klachten, maar is er nog slechter aan toe. Ze heeft in de afgelopen twee jaar, al diverse chemokuren gehad, waarvan ook expirimentele. Haar marker is in twee maanden weer fors gestegen. Binnenkort start ze met weer een experimenteel nieuw medicijn (pillen). Ik hoop dat het aanslaat. Voor mij is ze ook een voorbeeld dat er nog veel mogelijkheden zijn om het (hoewel tijdelijk) te bestrijden. Het is voor ons beiden "fijn" om zo dichtbij n lotgenoot te hebben, waarbij je aan 1 woord genoeg hebt en steun hebt aan elkaar!

Wat je zaait zul je oogsten, schreef Fie (een heel bijzondere (88jarige) vrouw) op mijn blog ;-)! Het blijkt inderdaad te werken! Hoewel ik uiteraard niet attent was om die reden, maar omdat ik zo ben. Het is wel fijn om zoveel reacties en blijken van medeleven te ontvangen. Hopelijk wordt het me niet kwalijk genomen, dat ik tegenwoordig een stuk minder attent ben, of beter gezegd, kan zijn...

Ik hoop dat jullie allemaal genieten van je dierbaren, de zon, de natuur en de kleine waardevolle dingen in het leven.

Tot horens!

Liefs,
Marianne

8 opmerkingen:

  1. Dag Lieve Marianne,

    Wat jij allemaal nog allemaal doet "ondanks"!!!
    Morgen wordt het weer warmer en zonniger. Geniet ervan, een beetje kleur doet ook wonderen.
    Groetjes Fie w.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor de update, ik ben blij dat ik mee mag lezen hoe het met je gaat.
    Het maakt mijn leven rijker.

    Geniet van de zon vandaag.

    Liefs Helen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook namens mij " bedankt", ik heb je stukje weer gelezen, heel knap en bewonderenswaardig ( dat je nog naar het werk gaat bijvoorbeeld, voor zover dat lukt. Ik denk ook vooral om contact te houden? ik ben je nog niet tegengekomen,maar dat geeft niet, kheb het al eerder gemaild: IK blijf je volgen en aan je denken!
    heel veel groeten!Ronnie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knap hoor !!!

    Groetjes,
    Lilian

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Marianne, Volg je verhalen steeds; sterkte en geniet inderdaad van alle kleine dingen in het leven.
    Liefs, Nancy Fabel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hi Marianne, je hebt ook gelijk: aan de buitenkant kan je natuurlijk lang niet altijd zien hoe en of iemand wel of niet ziek is. Daar hebben we het nog over gehad op het werk toen je lekker aan je salade wilde beginnen, maar ik bij je bleef zitten om even te kletsen (..)Ik vind je een grote stoere kanjer en ik blijf je volgen.

    Liefs, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hoi hoi....Marianne,
    Ben ik eindelijk weer eens (moest even mijn moeder verhuizen naar zorg app, maar is allemaal goed gegaan en zij is dik tevreden...dus ik ook))

    Wat je zegt.......geniet van de kleine dingen en pluk de dag!!! Stel je prio's, .....Denk veel aan je en als ik morgen in "beeld ben bij de finale van de Hockey dames zwaai ik voor en naar JOU !!!

    Houd je haaks ..en zonnetje stuur ik direct vanuit Londen richting Zandvoort hoor dit weekend..Maak jij maar weer van die heerlijke ontbijtjes (zag er lekker en verantwoord weer uit) en 's middags een lekker rosé-tje of proseco...of gewoon karnemelk (Geintje..)

    Groetjes XXX José

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Marijke Biesebroek13 augustus 2012 om 14:44

    Hi Marianne.
    Ik had een tijdje je blog niet gelezen en blijk toch het een en ander gemist te hebben. Maar niet kijken, betekent niet dat ik niet aan je denk hoor. Dat doe ik elke dag wel eventjes. Maar vanaf nu kijk ik gewoon weer elke dag even op de pc. Hou je taai meissie en geniet van alle mooie momenten.
    Liefs, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen