donderdag 8 oktober 2020

2020 Het jaar van slecht nieuws en annuleringen....!!!

Lieve lezers,


Ik heb het al eerder gezegd...., het klonk zo mooi het jaar 2020! Maar wat een rot jaar is het voor iedereen geworden! Ongeneselijk ziek zijn is één ding, .... chemokuren moeten ondergaan een tweede, maar het Cornoa virus zorgt ervoor dat je dagelijkse leven wordt beïnvloedt en dat de hele wereld in rep en roer is....!

Vanwege de chemokuren én vrij snel daarna de Corona pandemie, hebben we helaas onze vakantie in mei naar Portugal en ons huwelijk op 7 augustus moeten annuleren....     

Twee weken geleden, had Cees vakantie en wilden we er graag tussenuit! We besloten naar Duitsland te gaan! We hebben goed gekeken in welke deelstaten de minste besmettingen waren, dat voelde veiliger. Nadat onze koffer gepakt was, keken we naar het 20:00 uur nieuws en hoorden dat Duitsland één uur eerder Noord- en Zuidholland met code rood, had bestempeld!! OMG! Even paniek, wat nu? Hotel gebeld, zij wisten nog van niets, alle websites gelezen en omdat wij in NH wonen, uiteindelijk besloten om ook deze reis weer te annuleren.... ! Wat een domper!  Dan maar kijken of we in Nederland iets kunnen doen. Vanwege het lage aantal besmettingen, zijn we ons toen op Drente en de Waddeneilanden gaan richten...! Gelukkig was het weer nog mooi, maar daardoor zat alles voor het weekend volgeboekt! Het zat dus niet mee, ....maar gelukkig hebben wij het strand voor de deur! Dus zijn we naar het strand gegaan en hebben een heerlijk relaxed weekend gehad!  

Ná het weekend, lukte het wél om een hotel te boeken! We zijn een paar dagen op Texel geweest, met prachtig weer! We hebben er enorm van genoten! We hebben lekker gewandeld, gefietst en gegeten! Ik ben blij dat ik weer meer energie heb om dit soort dingen lekker te kunnen doen. Het fietsen op een e-bike, zorgde ervoor dat het me nauwelijks energie kosttte! Wat een fantastische uitvinding! 

Het is alweer 6 weken geleden dat ik mijn laatste bericht schreef.  Ik heb intussen mijn controle weer gehad. Mijn tumormarker is van 1271 naar 673 gezakt! Die daling is veroorzaakt, door al het vocht wat uit mijn longen gehaald is. Zo'n daling van de tumormarker, heeft mijn oncoloog vaker gezien bij het aftappen van ascitis (buikvocht). Ik was er in ieder geval blij mee! Cees vond het geen reden om te juichen, omdat de marker nog steeds veel te hoog is en de uitzaaiingen in mijn lijf niet verminderd of weg zijn....! Uiteraard heeft hij een punt, maar ieder lichtpuntje is er één voor mij! Op de longfoto was te zien, dat het pleuravocht niet is toegenomen. Of mijn longvliezen nog geplakt zitten, kun je op een een longfoto niet zien, omdat er altijd vocht onderin je longen zit. Maar ik voel me nu goed en voel  dat het vocht niet is toegenomen. Ik verwacht nog een oproep voor een belafspraak begin november. Als ik me goed voel, dan doen we verder geen onderzoek. Hoe ik me voel is de belangrijkste graadmeter voor eventueel verder onderzoek. Dus we hopen, dat ik me nog lang stabiel en goed blijf voelen!

De afgelopen week voel ik me écht weer energiek! Ik begrijp nu waarom er wordt gezegd, dat je 6 weken niet mag sporten, tillen, reiken etc. Dat lukt namelijk niet....  Ik voel nog steeds dagelijks mijn long, bij o.a. diep inademen. Sinds een paar dagen kan ik pas een beetje op mijn rechterzij liggen! Maar ik ben allang blij, dat er verbetering in zit en ik heb dus goede hoop, dat de pijn zal verdwijnen en dat ik dan ook weer eventueel kan gaan sporten. Hoewel ik dat met de oplopende corona besmettingen  ook wel  een beetje eng  vind, .... want ik ben natuurlijk wel kwetsbaar voor virussen.


Ik wil ook nog even stilstaan bij het wegvallen van een lieve en heel betrokken lotgenote, Ilse. Helaas is zij veel te jong van ons heengegaan. Ze heeft werkelijk iedere behandeling, ook experimentele, aangegrepen om die rot eierstokkanker aan te pakken,.... maar helaas heeft het niet geholpen. Het bijzondere was, dat zij ondanks veel ziekenhuisopnames en een heel kwetsbare gezondheid, altijd een luisterend oor was voor andere lotgenoten! Ondanks haar eigen uitzichtloze situtatie, pepte ze anderen nog op....  Ilse komt helaas ook in het rijtje van lotgenoten, die een onvergetelijke indruk hebben achtergelaten en die we nooit zullen vergeten...  Ik leef mee met haar man en dochter en wens ze heel veel sterkte....

Pluk de dag!!! Doen hoor!!!

Veel liefs,

Marianne

 

  

 


4 opmerkingen:

  1. Carpe Diem.. pluk je dag.
    Het blijkt maar weer dat elke dag een bijzonder dag kan en mag zijn. Je weet immers nooit wat de volgende dag gaat brengen. :-) Natuurlijk de geplande afspraken zoals een tandarts.. maar je begrijpt wat ik bedoel..
    Het inderdaad niet een 2020 spectaculair jaar. Vaak ook het tegendeel. En wat je schrijft in jouw blog.. 1 van afwachten, spanning, zoeken, schuiven en uitstellen. Waarschijnlijk zijn er nog meer bewoordingen te vinden voor jouw 2020. En we zitten pas half oktober :-)

    Wijffie.. Corona blijft. Het is al een tijdje roeien met de riemen die je hebt.. en jij roeit al een tijdje. Je bent sterk.. sterk samen met je Cees. Positief ingesteld.. dat helpt je fysiek en mentaal.

    Alle hoop en succes dat je je gezond blijft voelen.. je lekker kan slapen en heerlijk kan wandelen.

    Hug & Kisses

    Liefs Lies en een warme pootje van Chica



    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je lieve berichtje Lies...!! Voor jou natuurlijk ook het allerbeste...! We blijven elkaar volgen.

      Een dikke virtuele knuffel voor jou XXX

      Verwijderen
  2. Corina de Bruijn14 oktober 2020 om 13:50

    Tsjonge wat n verhaal en wat n kracht. Ik kom net kijken in deze wereld sinds oktober 2019 en nu 5 maanden na chemo s en operatie lymfklieren in de buik maarrrr wacht ( misschien tegen beter weten in) toch de uitslag van biopt even af �� maar uit dames zoals u put ik kracht, zoals u het brengt en afsluit. Pluk de dag.

    Vriendelijke groet
    Corina


    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Corina,

      Wat vervelend, dat je ook in deze wereld bent beland.... Ik ben blij dat o.a. mijn verhaal, je kracht geeft! Ik duim met je mee, voor je uitslag... Afwachten duurt altijd erg lang...
      Het allerbeste!

      Lieve groeten, Marianne

      Verwijderen