zaterdag 28 juni 2014

Goed nieuws! Tumormarker onder de grens van 30 gezakt!



Lieve allemaal,
Jullie kaarsjes, gebeden, het duimen etc. hebben vast mee geholpen aan het goede resultaat dat ik deze week van de gynaecoloog te horen kreeg! Mijn tumormarker is weer onder de grens van 30 gezakt naar een waarde van 24!
In 2009, dus 5 jaar geleden, steeg mijn marker voor het eerst boven die grens en is er niet meer onder geweest! Wat zijn we ongelooflijk blij, sinds we dat te horen hebben kregen!
De gynaecoloog is ook heel erg blij en noemt me een medisch wonder! Ik ben voor hem ook een succes verhaal, omdat het goed uitpakt! Dankzij zijn beslissing om mij bij hoge uitzondering, vanwege de diverse uitzaaiingen en vooral omdat het eierstokkanker betreft, toch te opereren! Daardoor heb ik weer een toekomst perspectief!
Uiteraard zegt hij letterlijk "geen glazen bol te hebben". Maar als ik het geluk heb, dat mijn tumormarker nu weer jaren onder de grens blijft, dan betekent het, dat ik geen nieuwe groei van kankercellen heb. En mocht het toch weer de kop op duiken, dan hopen we dat het in aanvang net zo langzaam groeit, als het de afgelopen jaren gedaan heeft.
Sinds vandaag is eindelijk de laatste plek van mijn buikwond ook dicht gegaan! Dat scheelt weer een hoop tijd! Nu hoef ik niet meer te spoelen en te verbinden!
Verder gaat mijn herstel langzaam vooruit. Ik ben gelukkig alweer minder afhankelijk! Gooi zelf weer kleine wasjes in de wasmachine, kook weer en haal ook niet te zware boodschappen. Gelukkig heb ik alle winkels om de hoek, dat scheelt enorm!
Ik kan nog niet teveel lopen. Mijn spieren hebben 2 maanden bijna niets gedaan en dat merk ik. Als ik even heb gelopen, willen mijn benen niet meer en ik ben nog snel moe. Maar dat heeft gewoon tijd nodig. Ik heb er alle vertrouwen in en hoop op een mooie lange toekomst!
Cees heeft de foto gemaakt, toen we na de goede uitslag bij de VU aan een bakkie zaten en ik heb Cees s'avonds op de foto gezet, nadat we ons zelf op een heerlijk Italiaans ijsje van Giraudi hadden getrakteerd. Dat moest natuurlijk op de rotonde van de boulevard met de ondergaande zon!
Ik wens iedereen een fantastische zomer toe! En uiteraard alle lotgenoten veel sterkte in de strijd!
Veel liefs,
Marianne

7 opmerkingen:

  1. Fantastisch nieuws, ik blijf verder duimen dat bij jou je punten laag blijven in tegenstelling tot de studenten die liever hun punten hoog houden. :) Beter nieuws kan je jezelf niet wensen om de zomer in te gaan.
    Mama heeft nog twee chemo's te gaan voor zij terug kan op krikken. Haar tumormarkers zijn ook al gezakt naar normale waarden, dus ik hoop dat dat wil zeggen dat de chemo aanslaagt, alleen blijft ze veel last hebben van een zwaarte in haar buik waar de oncologe niet echt weet waar het vandaan komt. Ze zal blij zijn dat ik haar kan vertellen dat het medisch wonder dat ik volg op het internet het goed stelt. :)
    Groetjes sarah.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een supergoed nieuws Marianne, geniet met Cees van deze zomer en van vele zomers die gaan volgen!



    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Sarah, bedankt voor je grappige bericht!
    Gelukkig zijn jullie wel aan het aftellen, maar de laatste loodjes wegen het zwaarst... Het is inderdaad een goed teken dat je moeders marker naar normale waarden is gezakt. Die chemo doet dus wat het moet doen. Ik duim ook voor jullie, dat het na de laatste chemokuren, goed blijft gaan! En dat je moeder dan ook verlost blijft van die rot kankercellen! Mijn buik voelt ook nog heel erg raar, met lopen, staan etc. Volgens de gynaecoloog, komt dat door verklevingen. Ik neem aan dat je moeder ook geopereerd is? Dat zou het misschien kunnen verklaren. Er is helaas weinig aan te doen. Iedere operatie, levert verklevingen op. Ik wens jou en je moeder heel veel sterkte met de laatste loodjes!

    Nancy, bedankt ook voor je reactie! En ook een fijne zomer natuurlijk!

    Liefs,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Marianne, ik hoop dat je met dit positieve bericht dit blog kunt afsluiten. Zet voortaan maar gewoon leuke berichtjes op fb! Liefs en een geweldige toekomst met Cees!
    Marijke (je weet wel... die op de Veluwe)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Marijke, bedankt! Ik wens jou uiteraard ook een geweldige toekomst en een stabiele gezondheid!!!
    Liefs, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh Marianne we zijn zo blij voor jouw en Cees een fantastishe toekomst te gemoet veel veel liefs van uit Australia xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Thanks, Corrie and familie! Wij komen zeker nog een keer jullie opzoeken in Australiƫ! Veel liefs, Marianne xxx

    BeantwoordenVerwijderen