maandag 20 augustus 2012

Goed nieuws! Tumormarker blijft stabiel!

Lieve allemaal!

Vanmiddag was ik bij de oncoloog én kreeg de uitslag te horen van mijn tumormarker; 48! Dat is onvoorstelbaar, want het is nu weer lager dan de vorige keer! Dus allemaal bedankt voor het duimen, branden van kaarsen etc.!
Het is gebruikelijk dat markers kunnen fluctueren. Mijn markers worden als stabiel gezien: 65, 81, 75, 47, 68 en nu dus weer 48. Het mooie daarvan is, dat ik weer uitstel heb gekregen!
Neemt natuurlijk niet weg, dat ik uitzaaiingen van eierstokkanker in mijn lijf heb, die alleen nog bestreden kunnen worden met chemokuren... Maar zolang de marker stabiel blijft, doen we niets! Gelukkig helpt de patacetamol en Buscopan tegen de pijn en ik mag dat ook zonder problemen blijven slikken. Ik mocht zelf aangeven wanneer ik weer gecontroleerd wil worden, met een maximale tijd van 3 maanden. Ik laat mijn bloed over 6 weken weer prikken én krijg begin oktober dan een belafspraak met de oncoloog voor de uitslag. Dat scheelt weer 1 ritje naar Amsterdam. Uiteraard moet ik bellen als ik twijfels heb of iets niet vertrouw.

Ik probeer nog steeds aan mijn conditie te werken, door stukjes te fietsen en wandelen. Wie weet wordt dat na verloop van tijd nog iets beter.

De afgelopen 5 weken, ben ik op donderdag n paar uurtjes naar het werk gegaan. Ik vind het wel belangrijk om "feeling" te houden én de afleiding met collega,s is ook leuk! Morgen heb ik een afspraak met de bedrijfsarts, dus dan ga ik daarna n paar uurtjes "aan het werk". Vorige week heb ik 1uur geslapen, toen ik thuis kwam! Ik was moe, ging even op de bank liggen én viel als een blok in slaap!

We gaan ons in ieder geval voorbereiden op vakantie! Het plan is om met de auto naar Toscane te rijden én 2 weken te blijven. We hebben een paar adresjes die we meenemen, want we gaan op "de bonnefooi". Dan kunnen we lekker ter plekke bepalen of we ergens evt. langer willen blijven.

Ik zal af én toe weer iets op mijn blog zetten hoor! Zodat jullie weer iets te lezen hebben!
Fijn dat iedereen zo meeleeft! Dat is echt een fijn gevoel!

Heel veel liefs,
Marianne
X


12 opmerkingen:

  1. Wouw Marianne, dat is echt ontzettend goed nieuws. Nu lekker met z'n tweeen genieten van een wel verdiende vakantie!!!
    Liefs Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marianne,

    Wat een fijn nieuws, heerlijk om op vakantie te gaan zo.

    Heel veel plezier samen in Toscane.

    Dikke kus,

    Helen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Marianne, wat een heerlijk nieuws! Ik was gisteren al de hele tijd aan het kijken op je blog of er al nieuws was, want ik was zo benieuwd. En dat geldt inderdaad voor alle mensen die je blog lezen, we leven allemaal mee. Fijn dat het goed gaat en ik wens je een hele fijne, zonnige en gezellige vakantie toe met zijn tweetjes! Geniet ervan! Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Marianne, wat fijn dat alles stabiel is, duimen gekruisd houden dat het zo blijvt. En nu heerlijk naar Italie en genieten van het heerlijke eten en de prachtige omgeving.

    Groetjes van Ciska Brantz

    BeantwoordenVerwijderen

  5. goed nieuws marianne!!!

    Nu lekker op vacantie en geniet van elkaar en van alles wat je tegenkomt. liefs Fie W.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Marijke Biesebroek22 augustus 2012 om 21:15

    Wegwezen Marianne & Cees... gauw naar Toscane om van elke minuut daar te genieten!

    Liefs, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Marianne,

    Bij toeval vandaag op je blog terecht gekomen. Fijn dat iedereen zo mee leeft. Een mooie vakantie hebben jullie zeker verdient en ik hoop dat je die zonnige momenten ook weer wilt delen? Ik kom hier zeker terug om het te lezen.

    Lenie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh Marianne wat een goed nieuws ben zo blij voor jouw en Cees Ja geniet maar hoor. veel liefs Corrie en de hele familie hier in Brisbane xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je bent inmiddels alweer tijdje in Toscaanse sferen (en temperaturen) Heerlijk geniet er saampjes van ;-)
    Groet uit beetje zonnig Haarlem (maar onder de 20 grd)
    José

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. vervolg....Oeps....WOUW wat een HEERLIJK nieuws natuurlijk - vergeet ik dat nog even te melden...slordig van mij ;-(

      maar ik had jullie inmiddels al helemaal achter een heerlijk glas prosecco, italiaanse kaasplankje en caprese salade op mijn netvlies op een zonnig terras in een authentiek toscaans dorpje;-) Zo hoort vakantie toch te zijn en zeker voor jullie!!

      Verwijderen
  10. Hey Marianne, wat een goed nieuws! Ik hoop dat jullie een fantastische vakantie hebben gehad samen en lekker hebben genoten! Jullie verdienen het dubbel en dwars. Groeten, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hi lieve Marianne
    Wat is dat een super nieuws!! En...ik hoop dat jullie een heerlijke (welverdiende) vakantie hebben gehad samen.
    Veel liefs Debby

    BeantwoordenVerwijderen